.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دانش جعفري: محسن رضايي علاقه مند به ايجاد دولت ائتلافي است

رييس ستاد انتخاباتي محسن رضايي گفت: اساس بحث دكتر محسن رضايي بر اين است كه به مردم جايگاه مناسبي در اقتصاد اختصاص داده شود، چرا كه به عنوان مثال اگر درآمد سرب و روي را مستقميما در اختيار مردم زنجان قرار دهيم، اين در آمد مردم را بيشتر از نفت ثروتمند تر خواهد نمود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا، داود دانش جعفري ابراز داشت: محسن رضايي علاقه مند به ايجاد دولت ائتلافي است و در اين دولت از كليه افرادي كه كار بلد بوده و به اين نظام عشق مي ورزند، استفاده خواهد كرد.

وي يكي از نكات مهم كه در اداره كشور بسيار تاثير گذار است را مديريت ارزيابي كرد و ادامه داد: البته آن چيري كه از همه مهم تر است، ثروت عظيم نفت و مردم باسواد است كه براي اعتلاي كشور بايد از آنها به خوبي استفاده شود.

دانش جعفري افزود : 85 درصد از منابع معدني كه در دنيا مطرح است، در زنجان وجود دارد و امروزه معدن در زير خاك معنا ندارد. معادن زماني ارزشمند مي شوند كه بتوان آنها را به ثروت تبديل كرد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين كه بحث اساسي اين است كه بتوانيم ثروت ها را در جهت رفاه مردم تبديل به يك واحد توليدي و يا كارخانه كنيم، افزود:اگر در معدن انگوران تصميمات درستي اتخاذ مي شد، سهامداران زنجاني به مشكل بر نمي خوردند. اگر برنامه اي براي خروج مواد معدني از زير زمين و تبديل آنها به ثروت نداشته باشيم، اين معادن ثروت به حساب نخواهند آمد.

وي با اشاره به اين‌كه ميانگين تورم جهاني 4 درصد است، اظهار داشت: در ابتداي سال 84 تورم كشور 12.1 درصد بود كه اين رقم در پايان سال 87 به 25.5 درصد رسيده است . هنگامي كه ميزان تورم در جامعه بالا باشد، مردم قدرت خريد خود را از دست مي دهند و از سوي ديگراگر قيمت كالاها افزايش پيدا كند، مردم بازهم قدرت خريد خود را از دست خواهند داد و از طرف ديگر توليد كنندگان به دليل افزايش قيمت كالا هاي توليدي توان رقابت با توليد كنند گان خارجي را از دست مي دهند.

وزير سابق امور اقتصادي و دارايي گفت: كسري بودجه و چاپ اسكناس موجب افزايش تورم مي شود. وقتي منابع بانك مثلا 100 تومان است اما 120 تومان وام مي دهيم و چون پول به انداره كافي وجود ندارد، بانك مجبور مي شود كه براي 20 تومان باقيمانده، پول چاپ كند كه اين امر موجب افزايش تورم مي شود.

رييس ستاد انتخاباتي محسن رضايي در ادامه به پتانسيل هاي استان زنجان اشاره كرد و ابراز داشت : دوخطه كردن راه آهن زنجان به تهران به دليل نزديكي به پايتخت و مرزهاي اروپايي همچنين هم مرز بودن با 7 استان، مي تواند موجب رشد و توسعه اقتصادي شود كه بايد از اين گونه موقعيت ها استفاده كرد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام شهرستان طارم را بهشت ايران ارزيابي كرد و افزود: دراين شهرستان در يكسال، 3 بار مي توان محصول برداشت كرد كه اين امر امتياز بزرگي براي يك شهرستان به حساب مي آيد. مي توان با ورود صنايع تبديلي به اين شهرستان كشاورزان منطقه را ثروتمند تر كرد.

وي در پايان گفت: از 22 هزار ميليارد تومان سهام عدالت كه در بين مردم توزيع شده، تاكنون تنها 100 ميليارد تومان جمع آوري شده است، در حالي كه قرار است پول اين سهام ها در عرض 10 سال بازپرداخت شود، اما به خاطر برخي از ملاحظات قيمت اصلي آنها را از مردم باز پرداخت نمي كنند .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.256 seconds.